www.motosportklub.cz 
  
 Úvodní strana | Registrace | Hledat | Wallpapers | Nepřihlášený uživatel  //neděle, 19. listopadu 2017 

Jak to všechno začalo?

 

No, jako obvykle, když vznikají neobvyklé věci. Náhodným střetnutím snu s realitou. Sen byl stokrát opakující se přání obnovit slávu motocyklových závodů na Staroměstském okruhu. Těch závodů mého dětství, které se mi vryly tak hluboko pod kůži, že touha znovu vidět bitvy titánů silničního motocyklového sportu byla vášnivě neodbytná.

Znovu s rozechvěním čekat na příběhy podobné tomu, kdy František Šťastný vedl startovní pole a byl tak rychlý, že se na starém okruhu dostal k mostku u rybníčka tak brzy, že tam ještě přecházela jakási babka, kterou hned jak přešla "chlapé zbili", protože Franta skočil na brzdy, zaflokoval zadní kolo, to se smykem prodřelo a dostal defekt. Dojel s prázdnou zadní pneumatikou do depa, přezul a heroickou jízdou stihl ještě zvítězit.

Je úplně jedno, kolik je na tomto příběhu pravdivého jádra a kolik lidové slovesné tvořivosti. Jde přece o toho opravdového chlapa - hrdinu, který je ochoten vsadit vše pro čest a slávu. O toho chlapa, se kterým jste ochotni jít krást koně.

Realita byla prostší. Po pádu reálného socialismu jsem si opravdu reálně mohl, co divák, dovolit jezdit po motocyklových závodech.

Jednoho kalného rána, byla to neděle 8. září 2002, jsem se na Kolštejnském okruhu v Branném vypravil do parkoviště závodních strojů, abych obhlédl sidecar Klause de Monteho (mimochodem je to starý bavorák a de Monte s ním jede strašnou "palbu" a nevynechá jedinou zatáčku, kterou by nevymetl smykem - nádhera).

Šťastná náhoda tomu chtěla a vleťel jsem přímo do náruče další - ranním depem bloumající dvojci. Kdyby pan Šobáň nešel v doprovodu Karla Rydla, tak bych asi nikdy nenašel odvahu oslovit mistra řídítek. Panečku ten, kdo má 5 bodů z mistrovství světa na soukromém motocyklu, to je "pan někdo". Ale tu odvahu jsem našel.

Po vzájemném představení a nesmělém nadhození, že co by snad pan Šobáň soudil o možnosti uspořádat u nás motocyklové závody, se mi dostalo lakonické odpovědi: "žádný problém, doktore, .."

V nejbližších měsících jsem postupně poznal všechny, kdo za řídítky motocyklu v Uherském Hradišti, Starém Městě a okolí něco znamenají. Byla jich strašná fůra, byli nadšení, houževnatí a vytrvalí. K tomu přibyl můj bratr Libor, který má dvě velmi dobré vlastnosti a to ty, že je starostou města Uherské Hradiště a má značnou slabost pro maximálně trojkolá vozidla. Přidala se nevšední vstřícnost radnic v Kunovicích a Starém Městě. Navrch toho i tolerance a pochopení jak úředníků, tak i funkcionářů Zlínského kraje.

Happy end: v srpnu 2003 se jela jízda pravidelnosti na kunovickém letišti. byl to obnovený Slovácký okruh O cenu Bohumila Kováře. Druhý ročník se jel v květnu 2004 jako "rychlák" classic v ulicích Starého Města. A protože cestou nikde nebyl zvonec, který by odzvonil konec pohádce, tak se 7. a 8. května 2005 scházíme na třetím ročníku silničních motocyklových závodů.


Login
Login:
Heslo:

Hledat
 
v článcích
v novinkách
v hlavním menu

Top články
V. Slovácký okruh o cenu Bohumila Kováře ve Starém Městě - výsledky

Šlezar Michal

VI.ročník Slováckého okruhu o cenu Bohumila Kováře

VI. ročník Slováckého okruhu O cenu Bohumila Kováře ve Starém Městě

Promoakce

Odkazy














Copyright 2017 Motosport klub Uherské Hradiště
Powered by DEV web management system

DWMS13ACL